יום שישי, 16 ביולי 2010

חנות ברשת: בוקג'ה.


נסראללה ומתאבדים שיעיים? אל תצחיקו. לבנון של המעצבות הודא בארודי ומריה חיברי (בתמונה) היא סיפור אחר לגמרי: זו לבנון חדשנית, יצירתית, צבעונית ורוחשת כבוד למסורת האמנותית של ארצות המזרח.

למריה היתה בעבר חנות למכירת ריהוט עתיק. הודא נמשכה תמיד לבדים מסורתיים, שנארגו ונרקמו בעבודת יד. בשנת 2000, חברו שתי הנשים המוכשרות ופתחו בליבה של ביירות את בוקג'ה, חנות לרהיטים וינטאייג'יים, מצופים באריגים מסורתיים.  בחירת שם החנות לא היתה מקרית כלל: בוקג'ה בתורכית הוא שמו של בד יקר, שנהגו לעטוף בו נדוניות של כלות.   

הודא, מריה ועובדיהן צדים רהיטים משנות ה-50, ה-60 וה-70 , משפצים אותם ואז מרפדים אותם בטלאים של בדים עתיקים, שהודא מלקטת במסעותיה בעולם:  בדי סוזאני אוזבקיים, משי סיני, קטיפה דמשקאית ובגדי חג לבנוניים עם רקמות מסורתיות הם קמצוץ מהמבחר שממחזרים בבוקג'ה. השתיים מעסיקות אומנים לבנוניים שעובדים בשיטות מסורתיות, ואלה מחדשים את הרהיטים ומרפדים אותם בעבודת יד. לעיתים  קרובות,  הם משתמשים ביותר מעשרים דוגמאות בד לריפוד ספה או כורסא אחת.

הרהיטים של בוקג'ה הם -בשתי מילים- עוצרי נשימה. כל רהיט הוא תרכובת נועזת של מסורת מזרחית ומודרניזם מערבי,  עממיות צבעונית וחדשנות.  ואכן המערב המעודכן לא נשאר אדיש לעבודתן של הודא ומריה. הרהיטים שלהן מוצגים בגלריות ובחנויות היפסטריות בארה"ב ובאירופה והן עצמן כיכבו בשנים האחרונות, בעשרות כתבות במיטב המגזינים. וזוהי רק ההתחלה.















































    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה