יום חמישי, 1 ביולי 2010

חנות ברשת: kabinett & kammer.


ישנם מקרים, שלא ניתנים למיצוי בפוסט אחד. וכזה הוא המקרה של שון שרר, האיש, האספן ובעל החנות האקסצנטרית kabinett & kammer, בעיירה אנדס במדינת ניו-יורק.  שון הוא צייר במקצועו, אבל גם אספן אובססיבי של מודלים אנטומיים של אברי גוף האדם. אותן זוועות פלסטיק עם חיתוכים צבעוניים של איברים פנימיים, שזכורות לטוב משיעורי הביולוגיה בבית הספר. שון הוא גם גיי גאה  וחובב פולק ארט אמריקני. ואת כל אלה הוא מביא לחנותו וגם לביתו הביזארי והמקסים בהרי הקטסקילס, שלו יוקדש הפוסט הבא.  

באתר של החנות, מנסה שון להגדיר מהי בעצם קבינט אנד קאמר: "החנות מוקדשת לחזון הגברי המקסימליסטי של הבית. היא מערבבת ישן עם ישן יותר, פריטים פרימיטיביים מהמאה ה-19 ועיצוב דני מודרני".

המצאי של קבינט אנד קאמר כולל כאמור, מודלים אנטומיים ישנים, מפות של בתי ספר עם מפרטי גוף האדם, הדפסי בעלי חיים וצמחים מהמאה ה-19, פוחלצים, קרני איילים, צילומי וינטאייג' גאים ויצירות פולק ארט אמריקני. וזו רשימה חלקית בהחלט. 

חנות כזו היתה מתקבלת בישראל בתמיהה, אם לא בזעזוע קל. אבל בארצות הברית, היא ודומותיה מתקבלות לא רק בטבעיות, אלא גם בעניין רב מצד קהל חובבי העיצוב והאמנות. ומה שנראה לנו מוזר ומוקצן, לא נראה כך לאמריקנים. הומור שחור מעורב בגותיקה אפלה מהמאה ה-19 הם בון-טון תרבותי באחות הגדולה.

הנה כמה צילומים של החנות ושל הסחורה שנמכרת בה:
















































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה