יום ראשון, 1 במאי 2011

אמנית אורחת: קלייר לודר.


אילו נתקלתן בקלייר לודר, אשה ממושקפת וקפוצת שפתיים, הייתן חושבות, שמדובר במורה קפדנית, שמרביצה תורה ודעת בתלמידיה, בפנימיה אנגלית אריסטוקרטית. לא הייתן מעלות על דעתכן, שהבריטית המהוגנת הזו היא פסלת מקורית, בעלת עין חדה כתער וחוש הומור מטורף. ללודר יש חולשה לפרצופים אנושיים: "יש אנשים עם פנים מדהימים ממבט ראשון. פנים אחרים צומחים בתוכי. הפנים האנושיים שונים מאד זה מזה ואני אוהבת את תחושת השוני הזאת. פנים משומשים הרבה יותר מרתקים לדעתי, מפנים מושלמים, שנותנים הרגשה שאף אחד לא גר בהם. אני מושפעת מהמון דברים: מאנשים שאני פוגשת, מציורים וסקיצות, ממילים ומשפטים. הכל נכנס לתוך העבודה שלי. לפעמים, כל ההשראות מסודרות לי בראש, כשאני יושבת לפסל ולפעמים אני מתחילה לעבוד בלי שום רעיון מיוחד ומחכה לראות מי או מה יגיח מתוך גוש החימר". 

 ומתוך גושי החימר של לודר מגיחים קלסתרים אנושיים פאתטיים ומצחיקים עד דמעות. פרצופים שקל להזדהות איתם וקשה לשכוח.

באתר של קלייר לודר תמצאו חומר נוסף על עבודתה. בבלוג שלה נמצאים גם רישומים מקסימים שלה.  




































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה