יום חמישי, 16 ביוני 2011

אמן אורח: פול "לוקוושר" לוקרידג'.


את עבודותיו של האמן האמריקני פול לוקרידג' הכרתי בזכות חובבת רובוטים מקסימה, בשם תמי. ואני חייבת לה תודה כפולה ומכופלת, כי בעודי מחפשת חומר ברשת על האמן, נוכחתי שבחו"ל פועל ענף משגשג של אמנים, שמתמחים ביצירת פסלי רובוטים מחומרי מתכת ממוחזרים. ותמיד כיף לי לעלות על תגליות כאלו.

פול לוקרידג', שמכונה "לוקוושר" עוד מימי התיכון, הספיק לעבוד כמעצב גרפי, מוכר כדורי גלידה, מנהל תצוגות, יצרן מזרנים, עוזר בחנות למכירת סופגניות ומעצב גנים. רשימה חלקית בהחלט. בגיל מבוגר וללא כל השכלה אמנותית, החל ליצור פסלוני רובוטים, בעלי חיים וכלי רכב משלל אביזרי מתכת ממוחזרים, כי "אני אוהב ליצור חומרים חדשים מחומרים ישנים". ליצירותיו העליזות והמתוחכמות יש תחושת רטרו מובהקת. הוא מספר, שמקור ההשראה העיקרי שלו הן סדרות הטלוויזיה הביוניות, שעליהן גדל כילד בשנות ה60. לוקוושר לא מצייר דגמים של פסלים. הוא פשוט נכנס ל"מעבדה" שלו, חדר עבודה גדוש בחלקי מתכת שנאספו בכל מקום אפשרי ומתחיל ליצור. "הכל למען הכיף", הוא מסכם את גישתו האופטימית לאמנות שלו. והיי, הוא צודק לגמרי!

עבודותיו של לוקוושר נמכרות בגלריות רבות. ריכוז טוב של עבודותיו נמצא בפוטוסטרים שלו בפליקר. יצירות רובוטיות של אמנים נוספים תמצאו כאן.

































3 תגובות:

  1. כל כך יצירתי. מקסים! הכי אני אוהבת את הראשון והשני, את ההוא שמנגן, ההוא עם הגוף האדום, ההייניקן והכי הכי - את הרובוט עם הטלפון חוגה הירוק הישן. נהדר! מעניין כמה עולה אחד כזה. בטח לא מעט, כי כל אחד הוא יחיד ומיוחד.
    תודה! מקסים ומשמח!!
    ;-) סתיו

    השבמחק
  2. תודה גם לך סתיו...נראה לי שהנושא מדליק אותך.

    :-).

    השבמחק
  3. בהחלט מקסים - ה"רדי מייד" -> הפיכת חפץ אחד לאוביקט אחר - שובב ומלא חיים .

    שובה לב - אהבתי מאוד

    יעל

    השבמחק