יום שלישי, 26 ביולי 2011

הבית של רייצ'ל אשוואל במאליבו.


החיים הם רכבת שדים מטורפת וגלגל המזל עלול לזייף, דווקא כשההצלחה נראית מובנת מאליה. את הלקח הזה למדה על בשרה אחת מאושיות העיצוב החשובות בעשורים האחרונים, הלא היא רייצ'ל אשוואל, נביאת השאבי-שיק.  

אשוואל הבריטית, בתו של סוחר ספרים עתיקים, גדלה בשווקי פשפשים ובגיל שש עשרה נטשה את בית הספר, בכדי לפצוח בקריירת עיצוב ומסחר בריהוט ישן. בשנת 1980 היא היגרה לארה"ב ופיתחה שם את סטייל השאבי שיק. היא פתחה שרשרת חנויות לריהוט ולמצעים פרחונים, פרסמה ספרי עיצוב  והגישה תוכנית טלוויזיה פופולארית. היא עיצבה בתים ועסקים לידוענים דוגמת ג'ניפר לופז  ובשיא הצלחתה, החזיקה ברשת של חנויות עיצוב בחוף המערבי ומכרה את מוצריה באמצעות מאתיים חמישים זכיינים.

אבל קסמו של השאבי שיק החל להתפוגג, המשבר הכלכלי בארצות הברית החמיר ואשוואל עשתה שורה של שגיאות עסקיות. בשנת 2009, היא הוכרזה כפושטת רגל, נאלצה למכור את רוב עסקיה, לרבות חנות הדגל שלה בעיר סנטה-מוניקה ולהיפרד מביתה המעוצב (בסגנונה הידוע, כמובן).

צוות של העיתון L.A. Times צילם לאחרונה את המעצבת בביתה השכור שבחוף מאליבו. האשה שפגשו שם היתה יפה כתמיד ומפוייסת, למרות התלאות שעברה בשנים האחרונות.


רייצ'ל אשוואל מתגוררת בבית עץ ישן משנות ה-60. "בעבר, הייתי מחליפה בבית כזה הכל, כולל רצפות, חלונות וגרם מדרגות. אבל, כיום אני חושבת שזה לא הכרחי. הקוטג' הזה מדגים איך לעבוד עם מה שיש. גם אם הדברים לא ממש מושלמים לדעתכם, אתם עדיין יכולים לגרום להם לעבוד טוב".


שולחן האוכל הפשוט מעץ יקר לליבה של אשוואל. הוא ליווה אותה בבתים השונים, שבהם גרה לאורך השנים.


מוטיב מרכזי בסגנונה של אשוואל הוא עירבוב של חפצים שונים. המגש המשומש מחזיק סט כוסות זכוכית וקומקום חרסינה, כולם ישנים.


מאחורי שולחן האוכל ניצב ארון עץ שחוק. בעבר, אשוואל העדיפה לעצב בסגנון לבן-על-לבן, אבל כעת היא נוטה לכיוון צבעוני יותר, שאותו היא מכנה "סגנון בית הכפר הרוסי", שלדבריה הוא "מעט יותר בוהמי עם פלטת צבעים קצת יותר עשירה".  


אשוואל מיקמה בפינת הישיבה שתי מיטות-יום מקו הshabby chic couture החדש שלה, שמתמקד בייצור רהיטים ואביזרים במחירים נמוכים. חלק מהכריות שעל הספות המאולתרות מתכתבות אף הן עם סגנון בית הכפר הרוסי וכך גם הפוף המכוסה בריפוד סגלגל.


אשוואל מיקמה בנישה בין פינת האוכל לפינת הישיבה לוח ממו מאולתר עם תצלומים משפחתיים.


חדר השינה הלבן של אשוואל עוצב בסגנונה הקלאסי: שאבי שיק אלגנטי, אבל גם ביתי ונטול קישוטיות יתרה.


ציפת השמיכה הסגלגלה בחדרה של לילי, בתה של אשוואל, היא חלק מקו מצעים חדש שהיא משווקת.


גם הספה הפינתית בחלל המגורים לקוחה מפס ייצור חדש של המעצבת, שמתמקד ברהיטים קטנים וזולים יותר מאלה שייצרה בעבר.


כיסויי כסאות האוכל הלבנים מייצורה של אשוואל הם כביסים ושימושיים. "אפשר פשוט להכניס אותם למכונת הכביסה בתוכנית מים קרים ואז לתלות אותם לייבוש בחוץ", היא אומרת "והם יריחו כמו אור השמש".  

4 תגובות:

  1. wonderful pictures!!!!! love all of them!!!! xxx

    השבמחק
  2. Thanx so much Cez!!

    I know you like this style


    :-).

    השבמחק
  3. איזה יופי. אני מאד אוהבת את הסגנון, רק ששותפי חולק עליי קשות! אז...מתמודדים.יום נפלא!

    השבמחק
  4. ציפי,

    השאבי שיק הוא סגנון נשי לגמרי. הוא לא ממש עובד בבית עם גברים....

    השבמחק