יום שלישי, 1 במאי 2012

עיצובים בצבע הזהב.


האם הזהב עתיד לנצנץ בקרוב בחדרי בתינו? כנראה שכן. קירות בצבע המתכת הצהובה נחשבים עדיין לצ'יפיים אבל רהיטים ואביזרים בגווני הזהב מחלחלים בהתמדה לסצינת העיצוב. הם מפגינים נוכחות בולטת במיוחד בתחום התאורה הביתית אבל לא רק שם. זהב הוא מקרה מובהק של העדפה גיאו-תרבותית. ברוסיה מעריצים אותו. בישראל מאידך, הוא מצטייר כשריד וולגרי מהעבר: קיטש זול וצעקני, שאיפיין בשנות ה-70 בתים ערביים ודירות של יוצאי רומניה. 

אני לא מתיימרת להכריע בסוגיית הטעם. עיצובי הזהב החדשים והטובים שראיתי לאחרונה, הצטיינו בגוונים עדינים או בעיבודי פטינה מיושנים. הם לא נראו זולים בשום אופן ולמרות זאת, לא הצלחתי להתחבר אליהם. אולי בגלל שחפצים בצבע הזהב מקרינים אור מלאכותי ומייצרים לדעתי, אוירה מנוכרת. ואולי זאת סטיגמה. אין לי שמץ. אבל, מה זה משנה? הם דוהרים קדימה בדרכם להפוך לטרנד.  


  




















































6 תגובות:

  1. תוך כדי גלילה והתבוננות בתמונות
    חושבת על תגובתי לפוסט

    ופיתאום

    התמונה האחרונה - הממה אותי WOOOW
    איזה שיחוק
    גם האמבטיה גם הצבע הנועז
    והאייפל אוח פריז פריז ..

    ובכן..(חזרתי לעצמי :))

    מה שרציתי לומר.. שכל דבר במידה. שילוב של זהב עם צבעים אחרים יעשה טוב לשניהם .
    זהב לבד . והרבה - מעיק מכביד ומהר מאוד נגרר לכיונים הקיטשי במקרה הטוב ולנובורישי במקרה השני .

    תודה
    יעל
    Yael.d.design

    השבמחק
  2. היי יעל,

    לדעתי, זהב הוא דוגמא מובהקת של העדפה "תרבותית". במזרח אירופה (במיוחד ברוסיה) מאד אוהבים זהב. אף אחד לא חושב שם שזה "זול" או "קיטשי".

    גם בארה"ב, יש הרבה עיצובים עם זהב.

    פה בישראל הצבע הזה מקובע כ"זול". אני מודה שאני לא נמשכת אליו (אני לא אוהבת גם תכשיטי זהב), אבל הכל בראש, בסופו של דבר. זהב כזהב הוא לא יפה ולא מכוער. אנחנו אלה שנותנים לו את הקונוטציות שלנו.

    :-).

    השבמחק
  3. הי טלי,
    אני כנראה בחורה ממש זהב:) - שרידה למשפחה יוצאי רומניה / הונגריה.
    באמת שלא ידעתי שבהקשר עיצובי, "צבע הזהב נחשב בישראל כשריד וולגרי מהעבר, קיטש זול וצעקני, שאפיין בשנות ה- 70 בתים ערביים ודירות של יוצאי רומניה".

    מירה :)

    השבמחק
  4. זאת הדעה הקדומה, מירה...ככה זה נתפס, למיטב ידיעתי, בתודעה הישראלית הממוצעת.

    לא היתה לי שום כוונה לפגוע בעדה כזו או אחרת. אל תיעלבי.

    :-).

    השבמחק
  5. הי טלי,

    אוי, לא,
    ממש לא העליב אותי...:)
    מירה:)

    השבמחק
  6. הי.אני מאד אוהבת-(טוב-חצי הונגריה וחצי רוסיה...)במסגרות של תמונות, בכסאות ובעצם להכניס את הצבע הזה עושה לי דווקא הקשרים צרפתים. בקיץ הוא צובע לי באופן קבוע את הציפורניים ברגליים, וזה יפה! סופש חם ויפה.

    השבמחק