יום שבת, 20 ביולי 2013

דירה בתל-אביב.


שום דבר רע לא יכול לצאת משידוך בין דירה תל-אביבית ישנה למעצבת איטלקיה עכשווית, שעובדת בלונדון. קיארה פרארי צברה ניסיון מקצועי במשרדיהם של שמות גדולים כמו זאהה חדיד וליסוני, לפני שפתחה בשנת 2010 סטודיו עצמאי לעיצוב, שבו היא מתכננת בתים, רהיטים, אביזרי תאורה ואפילו כיורים. 

לחלל המגורים שהיא נשכרה לעצב מחדש, היו נתונים מבטיחים: מדובר בדירה בת תשעים שנה, ששוכנת ברח' ביאליק ונהנית משטח של מאה ושישה עשר מ"ר ומתקרות בגובה של ארבעה מטר. תוסיפו לכך חלונות מקושתים, שפע של אור ים-תיכוני וגן צמוד ותבינו שעיצוב יתר יכול רק לקלקל כאן. פרארי לא נפלה במלכודת הקיטש הנוסטלגי, אך היתה זהירה מספיק כדי לשמור על המעטפת התקופתית, שלתוכה יצקה מראה מינימליסטי מוקפד. 

היא חקרה בדקדקנות את ההיסטוריה הארכיטקטונית של תל אביב הישנה והחליטה להשתמש בשיטות בנייה ובחומרים  מקומיים. היא עיצבה את מעטפת הדירה עם קירות לבנים, רצפת בטון ודיקט בהיר. הרהיטים העכשוויים המעטים נבחרו בקפידה וחלק מהמנורות עוצבו בסטודיו של פרארי.  

הדירה המעוצבת מרשימה מאד, אבל באותה מידה היא פשוטה ואפילו צנועה. שם המשחק של פרארי הוא מקצוענות מושלמת, תוך מתן כבוד לקיים. עיצוב מכבד, נטול אגו, הוא לא מעלה נפוצה אצל דקורטורים בינלאומיים. ולפרארי יש אותה. 

הצילומים נלקחו מהאתר של המעצבת. הם צולמו בידי הצלם ליאור אביטן.

 






 




















6 תגובות:

  1. דירה יפה ?
    היופי הוא בעיני המתבונן
    אני אישית אוהבת יותר צבעוני עם תמונות המעטרות את הקירות.

    השבמחק
  2. במילה אחת - נפלא

    השבמחק
  3. דירה יפה מאוד ובהחלט עושה וואו
    הכי אהבתי - את חדר המדרגות...

    י.ע.ל

    השבמחק
  4. מושלם! ללא ספק אחד הבתים היותר יפים שראיתי.
    מה ששבה את ליבי, זה שלמרות הניקיון והמינימליזם, נראה לי שגם בלגאן של חיי יום יום לא יפגום פה ביופי.
    כמה טעם וכמה איפוק!
    תודה!
    דנה

    השבמחק