יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

הבית של אלחנדרו ומרסדס בבואנוס-איירס.


סאגה לא קטנה מסתתרת מאחורי ביתם המודרני, הטובל בצמחיה של האדריכל אלחנדרו ובת זוגו הגרפיקאית מרסדס. השניים התאהבו בשנות ה-90 , כשהיו נשואים לאחרים. הם עברו לגור יחד וחיפשו לעצמם בית מגורים מוקף ירק, שבו יוכלו לפתוח דף חדש, נקי מזכרונות העבר. החיפושים הובילו אותם לשכונת אוליבוס, בפרברי בואנוס איירס. הם מצאו שם שטח אדמה עם עצים שעמד למכירה ורכשו אותו. אלא שבשנת 2001, פרץ בארגנטינה משבר כלכלי עמוק, ערך המטבע המקומי צלל לתהומות, כספם של בני הזוג אזל ותהליך בניית ביתם נתקע למשך זמן ממושך. הם גרו עם ילדיהם בבית הוריו של אלחנדרו בכפר, עד שהצליחו להשלים את פרוייקט הבנייה, שלוש שנים מאוחר יותר. 

אלחנדרו תיכנן ובנה את הבית מצופה העץ, שחלק מקירותיו עשויים מזכוכית. לראשונה בחייו המקצועיים, התאפשר לו להגשים את החזון הארכיטקטוני החדשני שלו, מבלי להתפשר עם דרישות של לקוחות. אולם היה לכך מחיר: חלק גדול מהאיבזורים שנדרשו לבנייה, לא היו קיימים בשוק המקומי ואלחנדרו מספר, שלמעט האסלה והאריחים בחדר הרחצה, הוא נאלץ לתכנן בעצמו ולהזמין בהזמנה אישית את שאר המרכיבים המבניים. הוא גם עיצב ובנה בנגריה שלו, חלק גדול מהרהיטים, שמאיישים את חדרי הבית. 

המאמץ הארוך והמייגע השתלם, בסופו של דבר. חלל המגורים הפשוט אך המתוחכם הזה מלא כולו באישיותם ובהעדפותיהם האסתטיות של בעליו. אבל העיקר היא הגינה שופעת הצמחים, שאלחנדרו ומרסדס מטפחים בכוחות עצמם. היא פולשת פנימה דרך החלונות והדלתות ומעצימה את תחושת גן העדן האבוד בלב העיר. לא לחינם מרסדס מגדירה את הבית כגן עם גג.   
 
הצילומים נלקחו מהאתר Share Design. צילומים נוספים של הבית תמצאו כאן.




















 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה