יום שבת, 7 ביוני 2014

הבית של יוסט במונבאלק.


יוסט כמוהו כממטרה פעלתנית, שמרססת את סביבתה ברעיונות ירוקים. האיש הדינמי הזה אינו נח לרגע ומייצר עוד ועוד מיזמים לא מזהמים. בין שאר עיסוקיו, הוא יזם, בעל מסעדה נקייה מפסולת תעשייתית, אמן גינון ואומן מוכשר, שיכול לצלוח כל אתגר ארכיטקטוני ועיצובי באשר הוא.

את הבית המשפחתי בעיירה מונבאלק (מרחק 45 דקות נסיעה ממלבורן), שהוא חולק עם אשתו ג'ני ושלוש בנותיהם הבלונדיניות, הוא כמובן תיכנן ובנה בעצמו, בסיוע כמה בעלי מלאכה מקומיים. כל מה שיש בבית, החל ממסגרת חלון ועד ללוח רצפה, זמין לפירוק ולמיחזור במידת הצורך. הבית נבנה מחומרים ממוחזרים וללא שימוש בדבקים וחומרי ליטוש כימיים. הקירות החיצוניים כוסו בשורות של כדי חימר עם צמחיה והמבנה טובל בגן ענק עם גינת ירק ולול, שמספקים לבני המשפחה ירקות וביצי חופש. 

יוסט אחראי גם לדקורציה. בחלל הנעים והעכשווי נמצאים פריטים ממוחזרים מעשה ידיו, דוגמת מנורת חוטי הברזל בסלון ווילונות הלבד התעשייתיים בחדר האוכל. הספריה הסלונית מאכלסת ערימות של עיתוני נשיונאל ג'יאוגרפיק שיוסט שואב מהם השראה לפרוייקטים המסחריים שלו. עבודות אמנות של אמנים אוסטרליים ידועים מפוזרות על הקירות והתקרה. אך העיקר בעיני יוסט, ההולנדי במוצאו, הוא הגן הירוק והנוף. "מעולם לא הבנתי את הניתוק שקיים בין החוץ לפנים בבתים האוסטרליים", הוא אומר. "בהולנד כולם גרים בגנים שלהם. אני תמיד רציתי לבנות בית, שהגן שלו מהווה חלק אינטגרלי ממנו". 

הצילומים נלקחו מכאן


































תגובה 1:

  1. יפה! יצירתי בגופי התאורה ובכלל.
    תמי

    השבמחק