יום שני, 16 במרץ 2015

הדירה של מאוריסיו ארודה בסאו-פאולו.


לפני כמעט שלוש שנים, פירסמתי כאן את דירתו הקודמת של האדריכל ומעצב הרהיטים מאוריסיו ארודה. ארודה הוא מהדמויות הבולטות ביותר בעיצוב הברזילאי העכשווי והחדשני, שמטביע בשנים האחרונות, חותם משמעותי בזירה הבינלאומית. הוא משתף פעולה לאחרונה, עם גוטו רקוואנה, אדריכל בולט נוסף, שגם את דירתו פירסמתי כאן בעבר. השניים שוקדים כעת, על תיכנון פרוייקט מגורים שאפתני. 

אולם ארודה, שקנה את מעמדו בעולם העיצוב ביגע רב, רחוק מלהיות מרוצה ממה שהוא רואה סביבו:"אני מרגיש, שיש יותר מדי תשומת לב לצריכה ומעט מדי תשומת לב לתהליך הייצור. אנחנו הרי לא באמת צריכים את כל המוצרים האלה: שולחן חדש, כיסא חדש, מנורה חדשה כל יום. אני נכנס לאינטרנט וחושב, הו, אלוהים, עוד מנורה מהחברה הזו, עוד ספה מהחברה ההיא. אנשים מייצרים, מייצרים, מייצרים. ואני לא בטוח שאפשר לצרוך את כל זה. לפעמים, אני מרגיש שאנשים משקיעים כל כך הרבה מאמץ בייצור ולא מנסים לגלות דרכים חדשות של עשיית עיצוב. העיצוב שאני משקיע בו מתמקד בתהליך יותר מאשר במוצר. עיצוב נועד לפתור בעיות ורוב העיצוב שאני רואה באינטרנט לא פותר בעיות. אני רואה עוד ועוד אנשים שמעצבים דברים חדשים כדי לעצב דברים חדשים. התפיסה הזו של אוכל מהיר ושופינג מהיר הגיעה גם לתחום העיצוב".

הגישה הקיומית והממחזרת, שבה דוגל המעצב מסבירה את ההבדל הבולט בין דירתו הקודמת לדירתו הנוכחית בסאו-פאולו. בעוד שהראשונה היתה אלגנטית ומלוטשת, הרי שהנוכחית נראית כמעט סטודנטיאלית. זו דירה לא משופצת וקטנה בהרבה מקודמתה. ארודה הותיר את המטבח ואריחי חדר הרחצה הישנים במקומם ונדמה שנמנע ככל יכולתו מלעצב את חלל המגורים שלו. אך עדיין יש כאן מספר רהיטים שיצר, כמו שידת הארגזים הידועה וכורסת הקרשים בסלון. "אני פשוט מחבר יחד רהיטים, שאני מחבב", הוא מסביר. "אני משנה את הדירה שלי כל חודש. דברים נכנסים ויוצאים. עירבוב של דברים יוצר אווירה נוחה...כשאני עובד עם לקוח, אני מנסה להפוך את הבית שלו להשתקפות של חייו. אני לא רוצה שהוא ייראה כמו חנות. בחנות, אין היסטוריה או זכרונות של החפצים, שנמצאים בה. אני עובד עם הרהיטים הקיימים של הלקוחות שלי. בפרוייקטים שלי תמיד יש ריהוט ישן וחפצים שזכרון הזמן נטבע בהם. וגם צמחים. אני אוהב צמחים ויש לי תמיד הרבה צמחים בבית. וזה קל מאד בברזיל, כי אין פה חורף".

הצילומים נלקחו מהאתר Freunde von Freunden








 




























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה