יום שני, 18 בינואר 2016

הדירה של פיטר ברומא.


על אף שעיצובים קלאסיים, אלגנטיים ומרופדים אינם החומר שלי, לא יכולתי שלא לחבב את דירתו הרומאית של פיטר. כי למרות שהוא היסטוריון ואוצר אמנות בעל טעם קלאסי, הוא גם אמריקני מאד. ואמריקני שלא מזריק ויצים משעשעים לחלל המגורים שלו, הוא עוף מוזר. 

פיטר עובד במוסד תרבות אמריקני בליבה של רומא. הוא מתגורר עם בן זוגו בקומת הקרקע של וילה ניאו-קלאסית, ששוכנת בשטח המוסד. הדירה אמנם מתנאה במאפיינים תקופתיים, אך הדייר הדעתן לא אהב את תחושת הארעיות ששרתה בחדריה והחליט לעצב אותה עם הרהיטים וחפצי האמנות הרבים שלו, שאותם הביא מארה"ב. לפיטר יש טעם אמנותי מגוון. "אני נמשך לעיצוב האיטלקי והצרפתי מהתקופה שלפני מלחמת העולם השניה" הוא מגדיר. "אבל עם הכסף שיש לי, אני יכול לכל היותר, לקנות דברים בשווקי פשפשים ובחנויות ג'אנק. אז אני מניח, שלדירה הזאת יש אסתטיקה של חנות ג'אנק". 

הוא טועה בגדול. העיצוב המורכב של הדירה הוא הכל חוץ מגיבוב אקראי של חפצים משומשים. הדקור שלו הוא תצריף עשיר של טעם אמנותי מחודד, רגישות היסטורית וביוגרפיה אישית. לצד רהיטים עתיקים ושטיחים אתניים -שאת חלקם ירש מהוריו- מוצבים בדירה אוספים של כלי קרמיקה משנות ה-20 ואננסים מוכספים. על הקירות תולים צילומים וציורים של אמנים עכשוויים ביחד עם ציור נאיבי של סבתו של פיטר בימי נעוריה. גם הכריות, שהאשה הקשישה רקמה במו אצבעותיה מצאו לעצמן מקום על הספה בסלון. ספרים וחפצים כבדי ראש מעטרים את הספריות והשידות בחברת מציאות שווקי פשפשים בשקל. במטבח מוצב משקל ישן, שהדייר קיבל במתנה מבעל חנות מכולת שנסגרה ואילו בחלון שבחדר הרחצה ניצבת יצירת זכוכית דמוית אקווריום עם דגים צבעוניים. נסיונו הרב של פיטר באוצרות מתגלם היטב בעיצוב הדירה: "כשמכינים תערוכה, אז קודם כל מציבים את החפצים על הקיר ואז חוזרים ורואים אם זה עובד", הוא משתף. "זה מה שאני עושה גם בבית. כשתולים משהו על הקיר לנצח, מפסיקים להסתכל עליו. אני מעדיף שהחפצים שלי יזוזו ממקום למקום ויצרחו אליי".           

הצילומים נלקחו מהאתר של ONE KINGS LANE.










 









 




















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה