יום שישי, 26 בפברואר 2016

הדירה של לואיז ואנדרס בקופנהאגן.


הדקורציה הסקנדית מציבה בפני הבלוגרית התשושה מכשול נצחי: לאתר מבין מאות האקזמפלרים את חללי המגורים הכנים והמשכנעים. יש שפע עצום של בתים ודירות נורדיים ברשת. כולם יפים ומדוייקים, אך כמעט כולם דומים לבתים ודירות אחרים מסוגם. העיצוב הסקנדינבי מאמין באחידות. הרהיטים דומים, האיבזורים משוכפלים וחדרים מסויימים -דוגמת חדרי הרחצה- זהים כמעט לחלוטין. חלק נכבד מהם עוצב בידי סטייליסטים מקצועיים לקראת מכירתם בסוכנויות נדל"ן, מה שמגביה את תחושת המניירה החזרתית לשחקים.

איתור חללי המגורים הסקנדינביים המעניינים דורש ניסיון ועין מיומנת. ההבדלים קטנים והניואנסים בין בית משועתק לבית אותנטי הם -לרוב- דקים למדי. הדייר השוודי או הדני רוצה בית כמו של כולם (נשמע מוכר, לא?) ולא תמיד קל לאבחן בין מי שדוגל בשטנץ מושלם לבין מי שמכניס לדירתו איזה נופך פרטי משלו. 

הדירה של לואיז ואנדרס בקופנהאגן היתה במקורה מפעל והוסבה לחלל מגורים פתוח חלקית. ממבט ראשון, היא נראית כמו דירות דניות מסוגננות אחרות: רהיטים של קלאסיקונים סקנדינביים מודרניים, גרפיקה על הקירות ואווריריות מרחפת. חדר העבודה וחדר השינה מדוגמים וקפואים, אך חלל המגורים והמטבח מרגישים לי אמיתיים. יש בהם תנועה והתרחשות. התקרות הגבוהות ותחושת הלופטיות הופכים אותם לקצת אחרים.   

הצילומים נלקחו מהאתר הנורווגי  BO BEDRE.












 
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה