יום שני, 13 ביוני 2016

הבית של קורבין בבוקרשט.


סנציאנה, האשה היקרה שעומדת מאחורי אתר העיצוב הרומני VISUELL.RO, מעדה במקום שבו מועדים בלוגרי דקור רבים וטובים: היא שכחה לספק מידע בסיסי לקוראיה. במסגרת סיורי הבתים שהיא עורכת, היא ביקרה בבית המעניין שבתמונות ושיחררה טקסט מתפייט ("הרגשתי שאני נכנסת לבית שיצא מספריו של דוסטוייבסקי"), אך לא כתבה דבר על מיקומו, על האנשים שגרים בו ועל המניעים שגרמו להם לעצב אותו כפי שעיצבו. זו בעייה שכיחה בבלוגוספירת העיצוב. נתקלתי בה פעמים רבות. ואנחנו, האנשים שמפרסמים בתים של אחרים, צריכים לזכור שתפקידנו הוא לשרת את תרבות הדקור ולא להציב את עצמנו ואת רשמינו במרכז הבמה.  

אז ביצעתי עבודת בילוש קצרה (חלק אינטגרלי מהמקצוע) ואיתרתי את המידע החסר בעצמי. גיליתי, שהבית שייך לקורבין כריסטיאן, דקורטור סלב (וחתיך), שמתמחה בעיצוב מבנים ציבוריים, ברים ומסעדות. לקורבין המוכשר יש סגנון מובהק משלו: הוא מחבר עכשוויות בינלאומית לאומנות הרומנית המסורתית. בחללים שהוא מעצב מוצבים כסאות עץ כפריים, כלי עבודה ישנים וחפצים יומיומיים מהעידן הקומוניסטי בתוך מעטפת דקורטיבית עדכנית ולעיתים נוצצת. 

לא מעט מזה נמצא גם בבית הפרטי שלו, שאותו הוא חולק עם אשתו דיאנה והילדים איליה וינקו. החלל גדול ועתיק, עם תקרה משופעת וקורות עץ כבדות. קורבין שידך -כדרכו- רהיטים וחפצים ישנים לפריטים חדשים. החדרים מסוגננים בנונשלנטיות, שלא לומר בחוסר סדר. כבלי חשמל חשופים, צעצועים, קופסאות שימורים ובקבוקי שמפו משתלבים בטבעיות בדקורציה, משל היו כדים סיניים מצוייצים. ואני אוהבת את זה מאד. זה אינו מוזיאון היסטורי משומר אלא גלריה פעלתנית ונמרצת. 






 















 





























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה