יום שישי, 23 בדצמבר 2016

הו(ס)טל ODDSSON ברייקיאוויק.


הניכור המלאכותי, מכת מלונות ההיפ, הולם היטב את הו(ס)טל ODDSSON ברייקיאוויק. זוהי איסלנד, ארץ הקרחונים ומרחבי האדמה הריקים ואלה צבעיה. חלל האירוח -שילוב של אכסניה עממית ומלון בוטיק- מתפרש על שתי קומותיו של מחסן תעשייתי לשעבר ומכיל מאתיים ושלושים מיטות בחדרי אירוח בסיסיים ובסוויטות יקרות.  

"תפיסת העיצוב בODDSSON היא ההנגדה, עירבוב של קיצוניות מסוגים שונים", מדווח דניאל אטלסון, שותף בפירמת Döðlur שעיצבה את המלון-ית. "הגישה הזו איפשרה לנו ליצור אכסניה שונה לחלוטין מהמקובל. עירבבנו פה תרבות גבוהה עם נמוכה והשארנו את המיינסטרים בחוץ. לפעמים, אני מתבדח ואומר שזה בדיוק המקום בשביל אנשים כמוני: עניים עם טעם יקר".

החללים הציבוריים והאקסטרווגנטיים מרוהטים בפריטי אייקונים איטלקיים וסקנדינביים מודרניים. חדרי האורחים מאויישים ברהיטי קופסה מקומיים ולדברי אטלסון "מושפעים מהיצירתיות המפעלית, כששאריות של פרופילים וארובות משמשים חומרי גלם ליצירת רהיטים פשוטים, גסים אך יפהפיים. איסלנד היא מדינה קטנה מאד וקשה לה להתחרות בשוק העולמי, אבל יש כישרון בתעשיית העיצוב המקומית ומאד חשוב לנו לתרום לצמיחתה". 

"כטירונים בתחום עיצוב המלונות, עברנו מסלול לימודים קשה", הוא מוסיף. "נוכחנו מהר למדי, שיצירת דברים פשוטים אינה כה פשוטה. היינו צריכים ליצור הדמיות ולבקר פעמים רבות אצל בעלי המלאכה, שייצרו עבורנו את הרהיטים. כך שהשימוש בתעשייה המקומית לא נועד רק להעצמת הייצור האיסלנדי אלא היה גם שיעור מעשי מאלף". 
 
 הצילומים נלקחו מכאן ומכאן.



















































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה