יום שבת, 8 באפריל 2017

כלי החרסינה של Franz Porcelain.


פרנץ פורצלן נשמע כשמו של בית חרושת עתיק על גדות נהר הריין, שמייצר חרסינה גרמנית נוסטלגית. טעות. זהו מותג סיני עכשווי ומייסדו, פרנץ צ'אן, איש עגלגל בגיל העמידה, נראה כמנהל סניף דואר שכונתי ולא כבעלים של מפעל ענק, שמוצריו נמכרים בשישים ושש מדינות ומתהדרים באינספור פרסים, כתבות ואספנים מפורסמים.   

המפעל מייצר סדרות של עציצים, כלי אוכל ושתייה, קישוטים ותכשיטים מחרסינה מזוגגת. כולם בדגמים הלקוחים מחיי הבר והצומח ומיצירות אמנות מוזיאוניות. "מטרתנו היא לבטא את ההרמוניה שבין השמיים, הארץ והאנושות באמנות הפורצלן שלנו, שמושפעת מהטבע", מצהירים אנשי פרנץ פורצלן. "אנחנו רוצים להפיץ ערכים של אמת, נדיבות ויופי בשילוב המדע, האמנות והתרבות, לגשר בין אנשים ואומות בחיבור האסתטיקות הקלאסית, העכשווית, המערבית והמזרחית ולשקף ערכי תרבות נצחיים".  

ומה שהם מייצרים באמת הוא קיטש מטורף. המוצרים של פרנץ פורצלן משחזרים מוטיבים רומנטיים שחוקים ומרוממים (או מנמיכים) אותם לגבהים (או לתהומות) חדשים של סכריניות. הם מצועצעים ומוקצנים, מגוחכים וגם יפים באופן נפשע. דמיינו לעצמכן מה יחולל עציץ אווזים אחד לשולחן האוכל שלכן. רעידת אדמה דרגה חמש בסולם ריכטר.  

הצילומים נלקחו מהאתר של פרנץ פורצלן.  
 






  



 





















 


















 









 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה